Cože? Ona prý byla YMCA v televizi?
Viděli jste to někdo? A jakto, že nám
o tom nikdo neřekl? No, nezbývá, než
věnovat pozornost naší reportáži z
tohoto vystoupení.
Každou sobotu je celý večerní program věnován
„Noci s Andělem“. Jeden z jeho říjnových
dílů se věnova tématu Prostituce a spása.
Ač není nikomu příliš jasné proč, byla YMCA v ČR
moderátorem Pavlem Andělem otázána, zda by
nedodala do pořadu některé ze svých hudebních
těles, např. Tensing. Zmíněný Anděl se
totiž od Jirky Folty (se kterým měl co do činění v
důsledku výhry Filmu 44, jehož je Jiří duchovním
otcem, v televizní amatérské soutěži) dozvěděl
o existenci těchto souborů pod křídly YMCA. Po
několikerém zmateném jednání, částečně i vinou
Pavla Anděla, bylo nakonec rozhodnuto, že
se natáčení zúčastní Revelation Ostrava, jelikož
málokterý TS je schopen v šibeničmím termínu
tří dnů nacvičit plnohodnotný program. A tak
sledujme pouť Revelationu do Prahy a zpět v
poutavém podání Jiřího Folty:
Cesta byla fajn a snad jsme nelezli ostatním
pasažérům příliš na nervy, když jsme prozpěvovali
přes celý vagón nebo při hraní dosti hlučné
hry s podtitulem BossBoss/Sandokáááán. Nyní se
hrneme z Hlavního nádraží v dlouhé nudli čítající
téměř 30 lidí směrem k paláci YMCA. Terry slibuje krátkou generálku, pokud budeme dělat přesně
to, co řekne a pak, že prý budeme mít volno.
Vojta z YMCA Ústředí neúnavně fotí na svůj digitál
téměř během celé generálky. Výsledek zní
věru ještě lépe než ve středu. Terry každou chvíli
nahazuje grymasu amerického úsměvu číslo 84
a pomáhajíce si rukama v nás probouzí dobrou
náladu. Většina nás podléhá jeho charismatu a
pouštíme se do toho tělem i duší. Někteří z nás
se začínají, pod vlivem zvýšené energetické hladiny,
nepřiměřeně potit již v této době, ale další
vrstva antiperspirantu je schopna udělat divy.
Přicházíme k policejnímu muzeu, kde se celé natáčení má odehrávat a téměř celá naše grupa skočí do rozběhlého
záběru, kde Pavel Anděl vítá diváky a vysvětluje
téma dnešní noci.Režisér nás vykazuje pryč z natáčecího prostoru a já v duchu uvažuji, že začínáme opravdu dobře.
Na tom, co se o Pavlovi říká, je nemálo
pravdy. Celé natáčení probíhá ve velice úvolněné
atmosféře a cítíme se fajn. Je krásný podzimní
večer a bylo rozhodnuto, že nás nebudou točit
uvnitř, ale venku v krásné podzimní noci. Jsme
vysláni ven a čekáme na pokyn k nahrávání.
Teplota venku je neskutečně vysoká na to, že
je pozdní podzim, ale přesto celý sbor, který má
zpívat pouze v Revelation tryčkách, zažívá pocity
chladu smíchané s nervozitou.
Někteří vyrábějí teplo třením svých těl
a někteří oblékají zpět své bundy do doby než
pojedeme na ostro. Exteriér, kde natáčíme se
nachází na zahradě policejního muzea plné zajímavých
exponátů. Katce Rolkové trčí nad hlavou
obrovský list vrtule bojového vrtulníku, náš nový
bubeník Kevin je posazen vedle, v porovnání s
ním, gigantické lodi a můžské osazenstvo sboru
trčí před nákladním autem vedle něhož se krčí
nějaký směšně vypadající mikrotank. „Tančík“,
opravuje mě Filip, který si narozdíl ode mne
přečetl vizitku u komicky vypadajícího povozu.
Ke zklamání mnoha z nás režisér ignoruje naše
vzrušené návrhy, kdy chceme Kevina přesunout i
s bongem z pod lodi přímo na její kapotu.
Napětí stoupá. Reflektory se střídavě zapínají.
a vypínají. Dostáváme pokyn a rozjíždíme
to na plné pecky s peckama jako Holy, As I went
down nebo This is the day. Publikum, složené
z přátel, čítající zhruba 5 lidí, šílí, narozdíl od
natáčecího štábu, který zůstává profesionálně
chladný stejně jako okolní teplota. Jakým způsobem
bude vypadát zbytek obecenstva, který se
na předtočené písně bude dívat v teplech svého
domova, zatím netušíme.
Přichází poslední dvě písničky, které
máme nahrávat bez střihu s tím, že mezi nimi
příjde Pavel a udělá s námi rozhovor. Hlavní kameraman
naštvaně huláká na někoho na druhé
straně dvora:“Sólistku zabírat nebudu!!!“ Nejednalo
se ale o nic osobního a myslím, že se Lucka,
která onou solistkou byla, neurazila. Terry až do
této chvíle docela klidný je naplněn hrůzou. Přichází
Pavel a oznamuje mu, že právě s ním začne
ono interview.
Terryho obavy se ukazují jako oprávněné.
Po zazpívání dalšího kousku Pavel opravdu
přichází, chytá Terryho
kolem ramen a ptá se
velice květnatou češtinou,
zda má nějaké
zkušenosti s českými
úřady. Na tom by nebylo
nic strašného, kdyby
ale Terry rozuměl
všemu, co Pavel svou
bohatou slovní zásobou
vyjádřil. Snažíme
se Terrymu napovědět
překladem narychlo, ale jsme všichni stejně
nervózní jako on a tak každý překládáme otázku
tak, že má naprosto jiný význam. Pavlovi to ale
nevadí a po vyzpovídání první oběti se rozhlíží po
někom dalším. Z dalších pár minut nebo možná
sekund si moc nepamatuji. Další obětí jsem byl
totiž já. S vědomím toho, že pokud řeknu nějakou
kravinu, tak zřejmě budeme muset natáčet
celou předchozí písničku znovu, kecám naprosto
scestné věci. Ještě se k mikrofonu dostává Noemi
a Zuzka.
Vůbec nikdo jsme neřekli, kdy a kde v Ostravě
Revelation zkouší. Při vysvětlování našich
webovych stránek jsme nakonec poslali lidi na
neexistující stránku http://www.revelationostrava.
unas.cz (správně to má být bez onoho
www, tedy http:/revelation-ostrava.unas.cz).
Webmaster Ondra si musel při sledování rvát
vlasy z hlavy. Důležitý je ale celkový dojem, který
jsme z natáčení měli a ten byl velice pozitivní.
Celý pořad jsme sledovali v blízké krčmě a čas od
času někdo přečetl komentující smsku od rodiných
příslušníků, či kamarádů.
Nějací šílenci ještě hráli dlouho do noci
hru zvanou Carcassone, které propadla většina
vedoucích YMCA Ostrava-Poruba. Nejen z toho
důvodu byl přechod z letního na zimní čas velice
příjemný. Spát o hodinu déle je příjemné vždy.
Jen ti, kteří se rozhodli odjet zpět do Ostravy
hned po natáčení, zažili nepříjemnou zkušenost,
kdy se vlak při přesunu času zastavil a čekal jednu
celou hodinu. Kamilova věštba, že dráhy pošlou
místo jednoho vlaku dva (jeden pro letní a
druhý pro zimní čas), bohužel zřejmě platí pouze
pro přechod ze zimního času na letní.
/Jirka Folta/