1. Co se ti vybaví, když se řekne reklama?
2. Mají si dělat reklamu neziskové organizace, tedy i YMCA?Vojtěch Berger, YMCA Praha
1. Něco, co upoutá moji pozornost a nějak se mě to dotkne – rozesměje, osloví, přesvědčí... (ale to mluvíme o dobré reklamě).
2. Neziskovky potřebují reklamu stejně jako jiné organizace, nevím, proč by se měly reklamy zříkat. Pokud mají zdroje (lidské i finanční) na to udělat si dobrou a profesionální propagaci, tak jen dobře.
František Kroužil, YMCA Praha
1. Když se řekne reklama, jako první se mi vybaví ta televizní. Hned mě napadne několik vtíravých, které jsou navíc už několik let stejné: a la Vanish, skvrn a špíny se zbavíš. Ale jinak musím přiznat, že tvůrci TV reklam hodně pokročili, a často musím ocenit jejich technickou i uměleckou kvalitu.
2. Neziskové organizace mají samozřejmě jiné cíle než ty komerční. Ale myslím, že reklamu také potřebují. Určitě ale jiného charakteru než firma na prací prášek. Kromě reklamy samotnou činností organizace je podle mě určitě potřebné, aby čas od času zveřejnili třeba v mediích reklamu na svoji činnost – podle možností dané neziskové společnosti.
Jaroslav Hynek, YMCA v ČR
1. Reklama, to je moje! Přestože se dívám na televizi minimálně, tak se mi vybaví asi ta televizní. Obdivuji schopnost dostat do malého časového prostoru to, co je třeba, a především se těším na vtip – pokud je tedy přítomen. Nejlepší reklamou je ale stejně to, když mi někdo, komu věřím, řekne: To je fakt bezva, to si kup, na to zajdi, to si přečti...
2. Určitě mají, tedy i YMCA. Máme ohromnou výhodu v naší mezinárodnosti, čtyři písmena YMCA jsou pojmem sama o sobě, navíc to zřetelné trojúhelníkové logo známé po celém světě... Ale zdá se mi, že právě v naší republice by bylo záhodno poněkud s tou prezentací přidat. Možnosti určitě jsou, nápady také, peníze by se snad také našly, takže to chce už jen nějakou strategii a můžeme jít do toho. Důležité však je, aby reklama nebyla Potěmkinovou vesnicí, určitě by tedy měla odrážet aktuální stav a možnosti YMCA.
Helena Najbrtová, YMCA Brno
1. Králíček Azurit.
2. Jasně, pokud organizace chce, aby se o ní vědělo, musí se bohužel nějak zajímavě a poutavě a barevně a tak vůbec prezentovat na veřejnosti. Osobně jsem totiž přesvědčená, že by dobré věci měly prorazit samy, ale doba už je taková, že si žádá opičky a vizualizaci.
Komentář k anketě z webu protein.ymca.cz
Zajímavé, zajímavé... Nejvíce respondentů hlasovalo pro první možnost – asi náhodní návštěvníci, těch je i dle statistik přístupů absolutně nejvíc. Sympaticky na mě působí, že 53 hlasujících vidí YMCA jako společenství aktivních lidí. Prostor pro seberealizaci je také to, co YMCA určitě může a chce nabídnout. Označení YMCA jako organizace sportovní či pro děti a mládež je klasika. Zaráží mě vysoké číslo u možnosti vnímání YMCA jako zdroje mých aktivit, ale asi to odpovídá realitě. A pokud je v YMCA 39 lidí, kteří klikli na poslední možnost, tak se není třeba o budoucnost YMCA obávat ;-).
jvh