[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
Pozor na internetové podvodníky se vstupenkami
Vydáno dne 07. 12. 2009 (2052 přečtení)
Sem vložte příslušný text včetně HTML syntaxe nebo v případě nevyužití této Chtěli na koncert své oblíbené zpěvačky a zaplatili vstupenky
přes internet. Jenže lístky nikdy neviděli, protože se stali
oběťmi dobře připraveného podvodu.
„Poslali peníze neoprávněnému prodejci, který neměl žádný
vztah se zpěvákem ani s pořádající agenturou. Ukradl loga
z oficiálního webu pořadatele a s hodnověrnou webovou
adresou nabízel vstupenky v hodnotě zhruba 1 500 korun,“
říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra
(ESC) pro ČR.
„Poslali peníze neoprávněnému prodejci, který neměl žádný vztah se zpěvákem ani s pořádající agenturou. Ukradl loga z oficiálního webu pořadatele a s hodnověrnou webovou adresou nabízel vstupenky v hodnotě zhruba 1 500 korun,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra (ESC) pro ČR.
Koncert náctileté zpěvačky v irském Dublinu byl při oficiálním prodeji vyprodán během několika minut. Jenže někteří rodiče zklamaných dětí, které se na koncert těšily, následně objevili možnost zakoupit ještě nějaké lístky online. A tu možnost chtěli využít.
„Byli nepozorní a rezervaci provedli na webové straně, která ani neuváděla povinné kontaktní údaje. To je jedna ze základních známek podvodu,“ konstatuje Ann Nevillová z irského ESC, které se zabývalo stížnostmi lidí z různých zemí Evropy. „Nikdo, kdo zaplatil na onom webu, vstupenky neobdržel. Neuvidí už ani svoje peníze, protože falešný prodejce nepochází z Evropské unie a pro policii je prakticky nemožné ho dohledat.“
Je proto lepší být před nákupem obezřetní a ověřit si základní informace, které mohou pomoci podvod odhalit. „Zjistěte si, kdo dané stránky zaregistroval, jak získal vstupenky k prodeji. Je dobré zeptat se i v místě konání, kdy bude zahájen prodej vstupenek, a případně zda už není vyprodáno. Na internetu se podívejte, jaké zkušenosti měli s danou webovou stranou jiní Naletěli internetovým podvodníkům se vstupenkami lidé, a ujistěte se, že znáte plnou geografickou adresu a také funkční pevnou telefonní linku prodejce,“ radí Tomáš Večl z českého ESC, jehož právníci bezplatně pomáhají spotřebitelům v jejich sporech s prodejci zboží a služeb ze zemí EU, Norska a Islandu.
Také je dobré přesvědčit se, že je jasně uvedena cena vstupenky a místo v hledišti a že existuje postup pro vrácení peněz v případě, že něco nevyjde podle předpokladů, třeba že bude koncert zrušen.
„Platí tedy totéž co u jakéhokoli nákupu přes internet. Zjistěte si, kdo je na druhé straně, tedy s kým uzavíráte obchod a jaké jsou podmínky tohoto obchodu,“ doporučuje Tomáš Večl. Nedávný průzkum ve Velké Británii ukázal, že jeden člověk z pěti zná někoho, kdo zakoupil vstupenky na hudební, sportovní či divadelní událost z podvodné webové strany. Jeden člověk z dvanácti už byl podle tohoto výzkumu podveden při nákupu vstupenek přes internet – 80% z nich bylo podvedeno loni. Každá z těchto britských obětí podvodů přišla v průměru o 80 liber, tedy o zhruba 1 800 korun.
Evropské spotřebitelské centrum pro ČR poskytuje informace o právech spotřebitelů na společném evropském trhu a pomáhá a radí spotřebitelům v jejich sporech s obchodníky z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu. Zprostředkovává i možnosti mimosoudního řešení sporů spotřebitelů s obchodníky. Činnost centra spolufinancují Evropská komise a Česká obchodní inspekce. Více na www.coi.cz/esc.
Ondřej Tichota
PR Adviser ESC, tel.: 296 366 135, otichota@coi.cz
„Poslali peníze neoprávněnému prodejci, který neměl žádný vztah se zpěvákem ani s pořádající agenturou. Ukradl loga z oficiálního webu pořadatele a s hodnověrnou webovou adresou nabízel vstupenky v hodnotě zhruba 1 500 korun,“ říká Tomáš Večl, ředitel Evropského spotřebitelského centra (ESC) pro ČR.
Koncert náctileté zpěvačky v irském Dublinu byl při oficiálním prodeji vyprodán během několika minut. Jenže někteří rodiče zklamaných dětí, které se na koncert těšily, následně objevili možnost zakoupit ještě nějaké lístky online. A tu možnost chtěli využít.
„Byli nepozorní a rezervaci provedli na webové straně, která ani neuváděla povinné kontaktní údaje. To je jedna ze základních známek podvodu,“ konstatuje Ann Nevillová z irského ESC, které se zabývalo stížnostmi lidí z různých zemí Evropy. „Nikdo, kdo zaplatil na onom webu, vstupenky neobdržel. Neuvidí už ani svoje peníze, protože falešný prodejce nepochází z Evropské unie a pro policii je prakticky nemožné ho dohledat.“
Je proto lepší být před nákupem obezřetní a ověřit si základní informace, které mohou pomoci podvod odhalit. „Zjistěte si, kdo dané stránky zaregistroval, jak získal vstupenky k prodeji. Je dobré zeptat se i v místě konání, kdy bude zahájen prodej vstupenek, a případně zda už není vyprodáno. Na internetu se podívejte, jaké zkušenosti měli s danou webovou stranou jiní Naletěli internetovým podvodníkům se vstupenkami lidé, a ujistěte se, že znáte plnou geografickou adresu a také funkční pevnou telefonní linku prodejce,“ radí Tomáš Večl z českého ESC, jehož právníci bezplatně pomáhají spotřebitelům v jejich sporech s prodejci zboží a služeb ze zemí EU, Norska a Islandu.
Také je dobré přesvědčit se, že je jasně uvedena cena vstupenky a místo v hledišti a že existuje postup pro vrácení peněz v případě, že něco nevyjde podle předpokladů, třeba že bude koncert zrušen.
„Platí tedy totéž co u jakéhokoli nákupu přes internet. Zjistěte si, kdo je na druhé straně, tedy s kým uzavíráte obchod a jaké jsou podmínky tohoto obchodu,“ doporučuje Tomáš Večl. Nedávný průzkum ve Velké Británii ukázal, že jeden člověk z pěti zná někoho, kdo zakoupil vstupenky na hudební, sportovní či divadelní událost z podvodné webové strany. Jeden člověk z dvanácti už byl podle tohoto výzkumu podveden při nákupu vstupenek přes internet – 80% z nich bylo podvedeno loni. Každá z těchto britských obětí podvodů přišla v průměru o 80 liber, tedy o zhruba 1 800 korun.
Evropské spotřebitelské centrum pro ČR poskytuje informace o právech spotřebitelů na společném evropském trhu a pomáhá a radí spotřebitelům v jejich sporech s obchodníky z jiných zemí Evropské unie, Norska a Islandu. Zprostředkovává i možnosti mimosoudního řešení sporů spotřebitelů s obchodníky. Činnost centra spolufinancují Evropská komise a Česká obchodní inspekce. Více na www.coi.cz/esc.
Ondřej Tichota
PR Adviser ESC, tel.: 296 366 135, otichota@coi.cz
[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
15 nejčtenějších článků
Tábory dětem přinášejí přesně to, co jim pandemie vzala (07. 03. 2022, 2048x)
Jak správně použít vlajku a prapor (29. 06. 2021, 1549x)
Brána k druhým – soutěž (20. 06. 2019, 1314x)
KSY 2018–2019 (20. 06. 2019, 1289x)
100 slov – na čem opravdu záleží (29. 06. 2021, 1280x)
Před tábořením (27. 05. 2022, 1195x)
Uvaděč (28. 02. 2020, 1182x)
Kreslená YMCA 2 – současnost (28. 02. 2020, 993x)
Airsoftový tábor na Slovensku
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 902x)
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 902x)
„Vědět nestačí“ (28. 02. 2020, 886x)
Indická ymkařka v ČR (20. 06. 2019, 879x)
YMCA v roce 2019 (20. 03. 2019, 866x)
Prázdninové luštěnky (20. 06. 2019, 860x)
320 kilometrů na kole s Ymkou ve Franci (20. 03. 2019, 853x)
Jojo efekt (20. 06. 2019, 837x)
Anketa
Co se vám vybaví, když zaslechnete slovo sekretář?
Nábytek
(15 hl.)
Tajemník
(22 hl.)
Úředník
(21 hl.)
Ymkař
(17 hl.)
YMCA
(15 hl.)
Nic
(19 hl.)
Něco jiného
(19 hl.)
(15 hl.)
Tajemník
(22 hl.)
Úředník
(21 hl.)
Ymkař
(17 hl.)
YMCA
(15 hl.)
Nic
(19 hl.)
Něco jiného
(19 hl.)
Celkem hlasovalo: 128
Bahisikayet.com
Extrabet
Deneme bonusu
Denemebonusuz.com
yurtdişi ev taşima
uluslararasi evden eve nakliyat
eşya depolama
yurtdişi kargo
eşya depolama