11/2004

Smädný mnich nebo Zlatý bažant?

Vydáno dne 12. 11. 2004 (3246 přečtení)
Aneb Co pije generální sekretář? Dvě nejznámější značky slovenského piva byly k dostání v baru ubytovny, který svým interiérem (stejně jako celá ubytovna) unášel hosty kamsi hluboko do sedmdesátých let minulého století.

Nicméně právě zde, na barových stoličkách, nazrávala nejvhodnější doba k těm opravdu neformálním rozhovorům. Zde bylo ideální místo pro lobbying. Tedy, chcete něco prosadit v Ymce? Stačí si přisednout k baru, kde sedí generální sekretář Štěpán Hejzlar, předseda YMCA v ČR Tomáš Matuška a živě debatují na sklenicí zlatavého moku. Objednejte „panu generálnímu“ či předsedovi tu správnou značku a pak vhodně volenými otázkami bojujte za svou věc. Úspěch zástupců jednotlivých Ymek při lobbování byl různý. Záležel na tom, zda se správně trefili do oblíbené značky statutárů. Redaktorům Proteinu se například podařilo získat blíže neurčený finanční obnos na honoráře pro zahraniční externisty a dále příslib zakoupení jednoho džípu pro výjezdy redakce „do terénu“. Pavel Hušek z Ústí zase lobboval za vybudování YMCAparku, velkého informačně-zábavního centra v Ústí nad Labem. Přesnou částku se nepodařilo zjistit, ale v kuloárech kolovaly zvěsti o sumě v řádech milionů. Kde Ymka peníze bere? Dobře informovaný zdroj ze švýcarského velvyslanectví Proteinu sdělil, že Tomáš Matuška, předseda Ymky v ČR, má již několik let zřízeno konto v Curychu, kam plynou peníze z neznámých zahraničních zdrojů. Pravděpodobně jde o výnosy z podnikatelských aktivit deseti Matuškových synů, kteří podle americké CIA ovládají obchod s kávou v Jižní Americe. Podobně neprůhledné financování má i slovenská Ymka. Dva z jejích čelných představitelů, Eva Rosíková a Rasťo Lauko, se díky svému ekonomickému vzdělání chovají jako protřelí manažeři a propagují Ymku všemi způsoby, byť na hraně zákona. Rosíková například využívá své spolupráce s pořadem Cestománie ke skryté reklamě a logo YMCA dostane téměř do každého záběru. Málem se to provalilo v jednom z posledních dílů pořadu, kde se Rosíková vypravila s kamerou na Aljašku. Při procházce po nekonečné ledové pláni se na obrazovce najednou objevila vlajka YMCA zapíchnutá přímo do ledu uprostřed širé pláně. Rasťo Lauko zase pěstuje tokajské a svými bezkonkurenčními cenami, které jsou dotovány z ymkařských peněz, již ovládl polovinu slovenského obchodu s tímto tradičním artiklem. Lauko se před Ymkaři hájí tím, že na každou lahev neopomene přilepit ymkařské logo a že hrdlo lahve má trojúhelníkový tvar. Oběma slovenským výtečníkům budiž polehčující okolností, že když už takové praktiky provozují, používají je alespoň k propagaci ymkařského znaku. (vob) . . . . . . . . . . . . . . . . . . Po otvorení nášho zariadenia s celoročnou prevádzkou Vám ponúkame okrem možnosti ubytovania a stravovania, športového ako aj kultúrneho vyžitia ponuku organizovania nasledovných akcií: - Letné tábory, školy v prírode, školské výlety-stretnutia mládeže, turistov, organizovanie jazykových a iných kurzov, školení a seminárov, banketov, svatieb, stužkových, organizovanie športových,spoločenských a kultúrnych akcií, súťaží, ozdravovacích pobytov, odtučňovacích kúr, relaxačno-kondičných pobytov, lyžiarske kurzy Najväčším “lákadlom“ je príroda a prostredie, v ktorom sa rekreačné zariadenie nachádza. Tešíme sa na Vašu návštevu !!!

[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]