[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
Výchova v YMCA - odkud začít?
Vydáno dne 12. 01. 2011 (2237 přečtení)
Už delší dobu v Ymce diskutujeme o tom,
že se společnosti vyplatí, aby děti, mládež i
dospělí kvalitně trávili svůj volný čas a tedy
také stoupá poptávka po organizacích, které
dokáží zajistit kvalitu svých aktivi a tedy má
mimo jiné vyškolené vedoucí (Stoupá význam
kvalitních volnočasových aktivit, Protein
2/2010, První výsledky projektu Klíče pro život,
Protein 4/2010). Proti tomu nelze nic namítat,
a tak v posledním roce v Ymce pracujeme na
aktualizaci systému vzdělávání v YMCA.
Jak se postupuje při promýšlení takového systému, aby dostál současným trendům vzdělávání v neformálním vzdělávání? Základem systému vzdělávání je výběr pracovních pozic, které jsou pro danou organizaci důležité. A které pozice jsou určující pro Ymku? Vycházíme-li z poslání Ymky musíme tyto pozice rozdělit do dvou skupin. Zjednodušeně řečeno můžeme mluvit o pozicích, u kterých převažuje zájem o rozvoj Ymky v ideové rovině, a to jsou:
Činný člen YMCA
zná stanovy, zná poslání YMCA a přijal jej za své, zná základní ideové dokumenty YMCA a dokáže interpretovat jejich základní myšlenky a aplikovat je na konkrétní situace v činnosti YMCA. Dále zná základní metody vedení YMCA v jejím úsilí o získávání mladých lidí pro Krista a pro přípravu na křesťanskou službu, umí naplňovat zásadu křesťanského vedení práce YMCA, zná Výchovně vzdělávací program YMCA a umí s ním efektivně pracovat. Zná národní a mezinárodní strukturu YMCA, má základní povědomí o historii a okolnostech vzniku YMCA a má základní přehled o aktivitách YMCA.
Člen výboru YMCA
přijímá odpovědnost za naplňování poslání YMCA, pečuje o svůj rozvoj. Členy YMCA motivuje k aktivnímu rozvoji vlastní osobnosti. Zná způsoby péče o identitu sdružení a uplatňuje je ve své práci, umí naplňovat zásadu křesťanského vedení práce YMCA (stanovy) na úrovni odpovídající pozici člena výboru a efektivně pracovat s Výchovně vzdělávacím programem YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru.Zná národní a mezinárodní strukturu YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru, má základní přehled o aktivitách YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru. Zná práva a povinnosti člena výboru či statutárních orgánů občanského sdružení, zná jednací a volební řád výboru, poslání výboru (výbor vede sdružení a právně jej zastupuje) a principy týmové práce.
V aktualizovaných kurzech bude kladen důraz na autonomii uchazeče, máme důvěru v jeho odpovědnost za vlastní učení. Tato důvěra je předpokladem nabytí očekávaných dovedností. Účastníci kurzu se budou učit samostatně, lektor v tomto procesu vystupuje jako partner.
Tento princip bude určující pro výběr metod. Chceme, aby uchazeč uměl využívat nabyté znalosti a dovednosti, a proto budou v prezenčních kurzech využívány zejména aktivizující metody. Cílů tak bude dosahováno především na základě vlastní učební činnosti uchazeče. Jedině tak může u uchazečů dojít k rozvoji myšlenkové kultury, a to z hlediska získávání vědomostí i myšlenkových dovedností, rozvoje iniciativy a zájmu o vlastní rozvoj.
Andrea Gröschlová, foto: J. V. Hynek
Jak se postupuje při promýšlení takového systému, aby dostál současným trendům vzdělávání v neformálním vzdělávání? Základem systému vzdělávání je výběr pracovních pozic, které jsou pro danou organizaci důležité. A které pozice jsou určující pro Ymku? Vycházíme-li z poslání Ymky musíme tyto pozice rozdělit do dvou skupin. Zjednodušeně řečeno můžeme mluvit o pozicích, u kterých převažuje zájem o rozvoj Ymky v ideové rovině, a to jsou:
- činný člen,
- člen výboru.
- sekretář (ředitel),
- hlavní vedoucí tábora,
- samostatný vedoucí se specializací.
Činný člen YMCA
zná stanovy, zná poslání YMCA a přijal jej za své, zná základní ideové dokumenty YMCA a dokáže interpretovat jejich základní myšlenky a aplikovat je na konkrétní situace v činnosti YMCA. Dále zná základní metody vedení YMCA v jejím úsilí o získávání mladých lidí pro Krista a pro přípravu na křesťanskou službu, umí naplňovat zásadu křesťanského vedení práce YMCA, zná Výchovně vzdělávací program YMCA a umí s ním efektivně pracovat. Zná národní a mezinárodní strukturu YMCA, má základní povědomí o historii a okolnostech vzniku YMCA a má základní přehled o aktivitách YMCA.
Člen výboru YMCA
přijímá odpovědnost za naplňování poslání YMCA, pečuje o svůj rozvoj. Členy YMCA motivuje k aktivnímu rozvoji vlastní osobnosti. Zná způsoby péče o identitu sdružení a uplatňuje je ve své práci, umí naplňovat zásadu křesťanského vedení práce YMCA (stanovy) na úrovni odpovídající pozici člena výboru a efektivně pracovat s Výchovně vzdělávacím programem YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru.Zná národní a mezinárodní strukturu YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru, má základní přehled o aktivitách YMCA na úrovni odpovídající pozici člena výboru. Zná práva a povinnosti člena výboru či statutárních orgánů občanského sdružení, zná jednací a volební řád výboru, poslání výboru (výbor vede sdružení a právně jej zastupuje) a principy týmové práce.
V aktualizovaných kurzech bude kladen důraz na autonomii uchazeče, máme důvěru v jeho odpovědnost za vlastní učení. Tato důvěra je předpokladem nabytí očekávaných dovedností. Účastníci kurzu se budou učit samostatně, lektor v tomto procesu vystupuje jako partner.
Tento princip bude určující pro výběr metod. Chceme, aby uchazeč uměl využívat nabyté znalosti a dovednosti, a proto budou v prezenčních kurzech využívány zejména aktivizující metody. Cílů tak bude dosahováno především na základě vlastní učební činnosti uchazeče. Jedině tak může u uchazečů dojít k rozvoji myšlenkové kultury, a to z hlediska získávání vědomostí i myšlenkových dovedností, rozvoje iniciativy a zájmu o vlastní rozvoj.
Andrea Gröschlová, foto: J. V. Hynek
[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
15 nejčtenějších článků
Tábory dětem přinášejí přesně to, co jim pandemie vzala (07. 03. 2022, 2024x)
Jak správně použít vlajku a prapor (29. 06. 2021, 1520x)
Brána k druhým – soutěž (20. 06. 2019, 1280x)
KSY 2018–2019 (20. 06. 2019, 1262x)
100 slov – na čem opravdu záleží (29. 06. 2021, 1235x)
Před tábořením (27. 05. 2022, 1168x)
Uvaděč (28. 02. 2020, 1146x)
Kreslená YMCA 2 – současnost (28. 02. 2020, 957x)
Airsoftový tábor na Slovensku
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
„Vědět nestačí“ (28. 02. 2020, 849x)
Indická ymkařka v ČR (20. 06. 2019, 847x)
YMCA v roce 2019 (20. 03. 2019, 838x)
320 kilometrů na kole s Ymkou ve Franci (20. 03. 2019, 826x)
Prázdninové luštěnky (20. 06. 2019, 825x)
Jojo efekt (20. 06. 2019, 806x)
Anketa
Na jak dlouho dopředu plánujete?
1 den
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(80 hl.)
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(80 hl.)
Celkem hlasovalo: 694
Bahisikayet.com
Extrabet
Deneme bonusu
Denemebonusuz.com
yurtdişi ev taşima
uluslararasi evden eve nakliyat
eşya depolama
yurtdişi kargo
eşya depolama