[.. Celý článek | Autor: -jvh- .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
Systém vzdělávání v YMCA
Vydáno dne 18. 05. 2011 (2301 přečtení)
Jsme společenství, které vyznává určité
hodnoty formulované v ideových dokumentech
a stanovách. Neseme odpovědnost za
naplňování poslání YMCA, hledáme cesty, jak
toto poslání přenášet do praktického života.
Tyto hodnoty jsou naplňovány v jednotlivých
aktivitách. V Ymce měla (a v zahraničí stále má)
péče o kvalitu poskytovaných služeb – a s tím
související vzdělávání vedoucích – vždy výsadní
postavení. Proto se i YMCA v ČR rozhodla
o aktualizaci svého systému vzdělávání.
Všichni si uvědomujeme, že v poslední době vzrůstá význam aktivit ve volném čase. Souvisí to se změnami životního stylu současné společnosti. Aby děti, mládež i dospělí kvalitně trávili svůj volný čas, se společnosti vyplatí. Vzrůstá tedy poptávka po organizacích, které dokáží zajistit kvalitu svých aktivit a mají vyškolené vedoucí. Současně chceme poskytnout vedoucím podporu v jejich práci, dát možnost naučit se nové dovednosti, seznámit se s dalšími vedoucími, poskytnout materiály, které budou moci využít v další práci a načerpat inspiraci. Připravované kurzy jsou rozděleny na dvě skupiny podle povahy pozic, pro které jsou určeny:
Skupina A:
1. činný člen,
2. člen výboru.
Skupina B:
3. sekretář,
4 až 6. samostatný vedoucí se specializací (na vzdělávací programy, na hudbu, divadlo nebo tanec, na kreativní programy, na sportovní a pohybové programy, se všeobecným zaměřením (klub, rodinné aktivity, táborový vedoucí, popř. sociální služby)),
7. hlavní vedoucí tábora,
8. skautský vedoucí,
9. vedoucí pár skupin (VPS – manželská setkání).
Struktura vzdělávaní na pozici samostatného vedoucího odpovídá rozmanitosti aktivit v Ymce. Ostatní pozice vychází z potřeb YMCA pro ostatní aktivity či administrativní fungování organizace. Důraz je kladen na to, aby veškeré vzdělávání na jednotlivých pozicích napomáhalo naplňovat poslání YMCA. ?? ?? ???
Pojetí vzdělávání v YMCA Ve vzdělávání YMCA klademe důraz na autonomii uchazeče. Máme důvěru v jeho odpovědnost za vlastní učení. Tato důvěra je předpokladem nabytí očekávaných dovedností. Účastníci kurzu se budou učit samostatně, lektor v tomto procesu vystupuje jako partner. Tento princip bude určující pro výběr metod. Chceme, aby uchazeč uměl využívat nabyté znalosti a dovednosti, a proto budou v prezenčních kurzech využívány zejména aktivizující metody. Cílů tak bude dosahováno především na základě vlastní učební činnosti uchazeče. Jedině tak může u uchazečů dojít k rozvoji myšlenkové kultury, a to z hlediska získávání vědomostí i myšlenkových dovedností, rozvoje iniciativy a zájmu o vlastní rozvoj.
ÚV YMCA v ČR přijal dokument Systém vzdělávání YMCA, který obsahuje celou strukturu vzdělávání vedoucích. Uvádí také předpoklady, práva a povinnosti vedoucích, ale definuje i dovednosti, které by si měli osvojit absolvováním vzdělávacích kurzů. Ty budou složeny ze 2 částí – základního modulu (ten má obecný obsah společný pro všechny vedoucí) a specializace, jejímž cílem je rozvoj dovedností pro konkrétní zapojení v YMCA. Pro představu uvádíme některá témata základního modulu:Dobrovolnictví
YMCA (struktura, historie, hospodaření...)
Analyzování potřeb sociální skupiny
Formulace výchovných a vzdělávacích cílů
Aplikace výchovných a vzdělávacích metod
Provádění prevence
Provádění výchovy proti šikaně
Krizová intervence
Organizace a zajištění her a dalších činností
Vedení
Orientace v právní úpravě činnosti dětí a mládeže
Provádění výchovy ke zdraví
Posuzování bezpečnostních a zdravotních rizik
Poskytování první pomoci
První pilotní kurz již proběhl a má 16 absolventů, další pilotní kurzy připravujeme, termíny zveřejníme v nejbližší době. Věříme, že přispějí k tomu, aby programy a aktivity YMCA byly známy především svou kvalitou a kvalifikovanými vedoucími.
Andrea Gröschlová a Jaroslav V. Hynek
Všichni si uvědomujeme, že v poslední době vzrůstá význam aktivit ve volném čase. Souvisí to se změnami životního stylu současné společnosti. Aby děti, mládež i dospělí kvalitně trávili svůj volný čas, se společnosti vyplatí. Vzrůstá tedy poptávka po organizacích, které dokáží zajistit kvalitu svých aktivit a mají vyškolené vedoucí. Současně chceme poskytnout vedoucím podporu v jejich práci, dát možnost naučit se nové dovednosti, seznámit se s dalšími vedoucími, poskytnout materiály, které budou moci využít v další práci a načerpat inspiraci. Připravované kurzy jsou rozděleny na dvě skupiny podle povahy pozic, pro které jsou určeny:
Skupina A:
1. činný člen,
2. člen výboru.
Skupina B:
3. sekretář,
4 až 6. samostatný vedoucí se specializací (na vzdělávací programy, na hudbu, divadlo nebo tanec, na kreativní programy, na sportovní a pohybové programy, se všeobecným zaměřením (klub, rodinné aktivity, táborový vedoucí, popř. sociální služby)),
7. hlavní vedoucí tábora,
8. skautský vedoucí,
9. vedoucí pár skupin (VPS – manželská setkání).
Struktura vzdělávaní na pozici samostatného vedoucího odpovídá rozmanitosti aktivit v Ymce. Ostatní pozice vychází z potřeb YMCA pro ostatní aktivity či administrativní fungování organizace. Důraz je kladen na to, aby veškeré vzdělávání na jednotlivých pozicích napomáhalo naplňovat poslání YMCA. ?? ?? ???
Pojetí vzdělávání v YMCA Ve vzdělávání YMCA klademe důraz na autonomii uchazeče. Máme důvěru v jeho odpovědnost za vlastní učení. Tato důvěra je předpokladem nabytí očekávaných dovedností. Účastníci kurzu se budou učit samostatně, lektor v tomto procesu vystupuje jako partner. Tento princip bude určující pro výběr metod. Chceme, aby uchazeč uměl využívat nabyté znalosti a dovednosti, a proto budou v prezenčních kurzech využívány zejména aktivizující metody. Cílů tak bude dosahováno především na základě vlastní učební činnosti uchazeče. Jedině tak může u uchazečů dojít k rozvoji myšlenkové kultury, a to z hlediska získávání vědomostí i myšlenkových dovedností, rozvoje iniciativy a zájmu o vlastní rozvoj.
ÚV YMCA v ČR přijal dokument Systém vzdělávání YMCA, který obsahuje celou strukturu vzdělávání vedoucích. Uvádí také předpoklady, práva a povinnosti vedoucích, ale definuje i dovednosti, které by si měli osvojit absolvováním vzdělávacích kurzů. Ty budou složeny ze 2 částí – základního modulu (ten má obecný obsah společný pro všechny vedoucí) a specializace, jejímž cílem je rozvoj dovedností pro konkrétní zapojení v YMCA. Pro představu uvádíme některá témata základního modulu:
První pilotní kurz již proběhl a má 16 absolventů, další pilotní kurzy připravujeme, termíny zveřejníme v nejbližší době. Věříme, že přispějí k tomu, aby programy a aktivity YMCA byly známy především svou kvalitou a kvalifikovanými vedoucími.
Andrea Gröschlová a Jaroslav V. Hynek
[.. Celý článek | Autor: -jvh- .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
15 nejčtenějších článků
Tábory dětem přinášejí přesně to, co jim pandemie vzala (07. 03. 2022, 2024x)
Jak správně použít vlajku a prapor (29. 06. 2021, 1520x)
Brána k druhým – soutěž (20. 06. 2019, 1280x)
KSY 2018–2019 (20. 06. 2019, 1261x)
100 slov – na čem opravdu záleží (29. 06. 2021, 1235x)
Před tábořením (27. 05. 2022, 1168x)
Uvaděč (28. 02. 2020, 1146x)
Kreslená YMCA 2 – současnost (28. 02. 2020, 956x)
Airsoftový tábor na Slovensku
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
„Vědět nestačí“ (28. 02. 2020, 849x)
Indická ymkařka v ČR (20. 06. 2019, 847x)
YMCA v roce 2019 (20. 03. 2019, 838x)
320 kilometrů na kole s Ymkou ve Franci (20. 03. 2019, 826x)
Prázdninové luštěnky (20. 06. 2019, 825x)
Jojo efekt (20. 06. 2019, 806x)
Anketa
Na jak dlouho dopředu plánujete?
1 den
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(80 hl.)
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(80 hl.)
Celkem hlasovalo: 694
Bahisikayet.com
Extrabet
Deneme bonusu
Denemebonusuz.com
yurtdişi ev taşima
uluslararasi evden eve nakliyat
eşya depolama
yurtdişi kargo
eşya depolama