[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
Cíl bez plánu je pouze přání
Vydáno dne 11. 03. 2014 (1488 přečtení)
„Cíl bez plánu je pouze přání.“
Saint Antoine De Exupéry
Pod významem slova stratég si pravděpodobně každý z nás nejspíš představí vojevůdce či velitele, který řídí armádu. Úkolem každého stratéga bylo a je tomu i dnes, vymyslet způsob, plán, jak nejlépe dosáhnout kýženého cíle. Rovněž i v naší organizaci disponujeme takovým stratégem, je jím Komise pro rozvoj (KOPR), která dostala za úkol vytvořit strategický plán, pomocí kterého by se naplňovala vize a poslání YMCA v ČR.
Jaká je vize YMCA v ČR pro období 2014–2018?
KOPR, která se sešla na začátku tohoto roku v Toulcově dvoře, navrhla pro následující čtyřleté období vizi, ke které bychom měli společně směřovat:
„YMCA v ČR je otevřená organizace, která inspirativně reaguje na potřeby společnosti. Vyvíjí širokou škálu činností, které jsou zaměřeny na harmonický rozvoj osobnosti člověka – jeho ducha, mysli a těla a dokumentují hloubku křesťanské zkušenosti. Vede k přijímání odpovědnosti, nabízí prostor pro seberealizaci a dbá o profesionální přístup. YMCA je hrdá na svou historii a navazuje na to nejlepší, co v YMCA vzniklo.“
Tato vize se stala základním stavebním kamenem pro tvorbu SP pro jednotlivé oblasti: Lidé, Programy, Finance a PR, Organizace. Oblastmi Identita a Společenství se KOPR zatím nezabývala, ty byly z velké části zpracovány v období SP 2005–2010.
Usilujeme-li o to, aby YMCA byla i nadále respektovanou organizací, která poskytuje profesionální služby v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže, neobejdeme se bez plánu a jasné strategie. Vznikající strategický plán, který je v současné době zpracován do podoby cílů a podcílů, je třeba dále dopracovat do jednotlivých, konkrétních úkolů a vytvořit harmonogram realizace. Pokud se podaří jej dobře sestavit, měl by ve svém konečném důsledku pomoci: ukázat, jak správně využívat vlastní zdroje, finanční i lidské; jak umět rychle zareagovat na změny v okolí; ukázat, jak posílit členskou základnu skrze kvalitní a inovované programy; jak vzdělávat zaměstnance; jak vzdělávat a posilovat řady dobrovolníků a v neposlední řadě pomoci ke kontinuálnímu rozvoji YMCA v ČR tak, aby byla silnou a ceněnou organizací nejen doma, ale i v zahraničí.
Ráda bych proto touto cestou chtěla poděkovat všem, kteří svůj čas a energii věnovali a nadále i věnují tvorbě strategického plánu a plánování YMCA v ČR, zároveň bych chtěla vyzvat a povzbudit všechny ty z vás, abyste se nebáli přidat a zapojit do procesu tvorby a následné realizace SP YMCA v ČR. Můžete se buď účastnit přímo práce v komisi, nebo se přidat prostřednictvím Skype konference či využít mailové korespondence, můžete diskutovat a reagovat na Facebooku, kde k tomuto účelu máme zřízené diskuzní fórum, můžete posílat své připomínky a návrhy, tím přispívat k tvorbě a pak i následné realizaci SP, protože jinak: „Bez činu zůstává i nejkrásnější myšlenka bezcennou.“ (Mahátma Gándhí).
Milada Pajgrtová, GS YMCA v ČR, foto: autorka textu
Pod významem slova stratég si pravděpodobně každý z nás nejspíš představí vojevůdce či velitele, který řídí armádu. Úkolem každého stratéga bylo a je tomu i dnes, vymyslet způsob, plán, jak nejlépe dosáhnout kýženého cíle. Rovněž i v naší organizaci disponujeme takovým stratégem, je jím Komise pro rozvoj (KOPR), která dostala za úkol vytvořit strategický plán, pomocí kterého by se naplňovala vize a poslání YMCA v ČR.
Jaká je vize YMCA v ČR pro období 2014–2018?
KOPR, která se sešla na začátku tohoto roku v Toulcově dvoře, navrhla pro následující čtyřleté období vizi, ke které bychom měli společně směřovat:
„YMCA v ČR je otevřená organizace, která inspirativně reaguje na potřeby společnosti. Vyvíjí širokou škálu činností, které jsou zaměřeny na harmonický rozvoj osobnosti člověka – jeho ducha, mysli a těla a dokumentují hloubku křesťanské zkušenosti. Vede k přijímání odpovědnosti, nabízí prostor pro seberealizaci a dbá o profesionální přístup. YMCA je hrdá na svou historii a navazuje na to nejlepší, co v YMCA vzniklo.“
Tato vize se stala základním stavebním kamenem pro tvorbu SP pro jednotlivé oblasti: Lidé, Programy, Finance a PR, Organizace. Oblastmi Identita a Společenství se KOPR zatím nezabývala, ty byly z velké části zpracovány v období SP 2005–2010.
Usilujeme-li o to, aby YMCA byla i nadále respektovanou organizací, která poskytuje profesionální služby v oblasti neformálního vzdělávání dětí a mládeže, neobejdeme se bez plánu a jasné strategie. Vznikající strategický plán, který je v současné době zpracován do podoby cílů a podcílů, je třeba dále dopracovat do jednotlivých, konkrétních úkolů a vytvořit harmonogram realizace. Pokud se podaří jej dobře sestavit, měl by ve svém konečném důsledku pomoci: ukázat, jak správně využívat vlastní zdroje, finanční i lidské; jak umět rychle zareagovat na změny v okolí; ukázat, jak posílit členskou základnu skrze kvalitní a inovované programy; jak vzdělávat zaměstnance; jak vzdělávat a posilovat řady dobrovolníků a v neposlední řadě pomoci ke kontinuálnímu rozvoji YMCA v ČR tak, aby byla silnou a ceněnou organizací nejen doma, ale i v zahraničí.
Ráda bych proto touto cestou chtěla poděkovat všem, kteří svůj čas a energii věnovali a nadále i věnují tvorbě strategického plánu a plánování YMCA v ČR, zároveň bych chtěla vyzvat a povzbudit všechny ty z vás, abyste se nebáli přidat a zapojit do procesu tvorby a následné realizace SP YMCA v ČR. Můžete se buď účastnit přímo práce v komisi, nebo se přidat prostřednictvím Skype konference či využít mailové korespondence, můžete diskutovat a reagovat na Facebooku, kde k tomuto účelu máme zřízené diskuzní fórum, můžete posílat své připomínky a návrhy, tím přispívat k tvorbě a pak i následné realizaci SP, protože jinak: „Bez činu zůstává i nejkrásnější myšlenka bezcennou.“ (Mahátma Gándhí).
Milada Pajgrtová, GS YMCA v ČR, foto: autorka textu
[.. Celý článek | Autor: externí .. ]
[..Pošli e-mail | Vytisknout článek ..]
15 nejčtenějších článků
Tábory dětem přinášejí přesně to, co jim pandemie vzala (07. 03. 2022, 2024x)
Jak správně použít vlajku a prapor (29. 06. 2021, 1520x)
Brána k druhým – soutěž (20. 06. 2019, 1280x)
KSY 2018–2019 (20. 06. 2019, 1261x)
100 slov – na čem opravdu záleží (29. 06. 2021, 1235x)
Před tábořením (27. 05. 2022, 1168x)
Uvaděč (28. 02. 2020, 1146x)
Kreslená YMCA 2 – současnost (28. 02. 2020, 956x)
Airsoftový tábor na Slovensku
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
– staňte se na týden vedoucím (20. 03. 2019, 862x)
„Vědět nestačí“ (28. 02. 2020, 849x)
Indická ymkařka v ČR (20. 06. 2019, 847x)
YMCA v roce 2019 (20. 03. 2019, 838x)
320 kilometrů na kole s Ymkou ve Franci (20. 03. 2019, 826x)
Prázdninové luštěnky (20. 06. 2019, 825x)
Jojo efekt (20. 06. 2019, 806x)
Anketa
Na jak dlouho dopředu plánujete?
1 den
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(78 hl.)
(102 hl.)
1 týden
(88 hl.)
1 měsíc
(88 hl.)
2 měsíce
(88 hl.)
3 měsíce
(82 hl.)
6 měsíců
(86 hl.)
1 rok
(80 hl.)
Vůbec
(78 hl.)
Celkem hlasovalo: 692
Bahisikayet.com
Extrabet
Deneme bonusu
Denemebonusuz.com
yurtdişi ev taşima
uluslararasi evden eve nakliyat
eşya depolama
yurtdişi kargo
eşya depolama