01/2023

Kurz pro vedoucí YMCA Youth Unify: Společně na víkend do Mnichova

Vydáno dne 02. 03. 2023 (168 přečtení)
Na Youth Unify víkend jsem se začala těšit už v polovině listopadu, kdy bylo spuštěno přihlašování. Věděla jsem, že chci využít nabídky a vyrazit do Mnichova o den dříve a projít si ho ještě před víkendovým pobytem. Stejný plán měly i moje kamarádky Miriam a Ester, tak jsme se rozhodly, že pojedeme spolu.

Asi dva týdny předem nám Nathan, který akci organizoval, sdělil podrobnější informace týkající se programu a pomohl dořešit vše potřebné. Ani jsem se nenadála a nastal den odjezdu. Čtvrteční ráno bylo dost hektické - balení na poslední chvíli, dobíhání vlaku, zrušení navazujícího spoje, náhradní doprava…

Díky tátovi a jeho skvělým řidičským schopnostem jsem to stihla a naše cesta autobusem Praha Mnichov už proběhla bez větších komplikací. Po asi šestihodinové jízdě nás čekala prohlídka okolí barokního zámku Nymphenburg a zastávka v místním pekařství. Po příjemně stráveném odpoledni s Nathanem a Ernestem jsme si odpočinuli v krásných prostorách nově zrekonstruovaného YMCA hotelu, kde jsme se později setkali s naší kamarádkou Anne-Christine. Jen co jsme na nádraží vyzvedli druhou část české skupinky, přesunuli jsme se k ní domů a dali se do přípravy domácí pizzy. Večer se hrály společenské hry a povídalo se.

Ráno pro nás AC se svým manželem připravili výbornou tradiční snídani v podobě bílých klobásek se sladkou hořčicí (známá bavorská specialita), preclíků a vajec naměkko. Dopoledne jsme strávili prozkoumáváním centra města. Následoval společný oběd v CVJM, odpočinek, hraní šipek a deskovek, stolní fotbal - zkrátka volný program až do odjezdu na nedalekou farmu, kde Reunion oficiálně začal. K mému překvapení se nás nesešlo mnoho, atmosféra však byla velmi pohodová a celý víkend se nesl v přátelském duchu. Po večerních chválách se s námi Ernest podělil o evangelium, dobrou zprávu o Boží lásce a milosti, která byla formulována jedinečným způsobem, z pohledu automobilového nadšence. Shromáždění jsme zakončili modlitbou.

Sobotní dopoledne bylo věnováno “Spiritual Formation”. Během dvou dopoledních bloků jsme probrali několik důležitých disciplín, díky kterým můžeme jako křesťané růst a být Ježíši blíž. Mezi ně patří například modlitba, půst, vyznávání hříchů, činění pokání, odpočinek (sabbath). Každý dostal pracovní listy, kam si mohl v průběhu povídání zaznamenávat různé myšlenky a nápady.

Ve dvojicích/skupinkách jsme studovali jednotlivé verše a poté se je snažili interpretovat ostatním a ujasnit si, co pro nás znamenají v praxi. Ocenila jsem průběžné krátké přestávky na ztišení se a meditaci nad daným tématem. Celé pojetí vyučování mi přišlo super a obdobně probíhalo i nedělní dopoledne. Po obědě a odpolední pauze přišel čas na výlet. Vypravili jsme se k Stanberskému jezeru, jehož rozloha je neskutečná! Má 57 km? a dosahuje maximální hloubky 123 m. Pokochali jsme se krásnou krajinou, prošli se po pobřeží, dali společnou fotku a vydali se zpátky do základny.

Poslední večer se hrálo na nástroje, na schovávanou, fotbal a samozřejmě také společenské hry (hlavně Ligretto). I přes počáteční únavu jsem si užila spoustu zábavy s přáteli, naučila se víc o Bohu a získala další super zážitky v rámci YMCA. Děkuji za možnost zúčastnit se této skvělé akce.

Anička, YMCA Plzeň

Jak už psala Anička v článku přede mnou, víkend Youth Unify v Mnichově byl skvělý!

Rozhodly jsme se s holkama jet už ve čtvrtek a bylo to super. Stihly jsme si projít Mnichov, navštívit YMCA hotel a strávit čas s našimi kamarády z letního campu. Na noc jsme byly u naší kamarádky Anne-Cristine a jejího manžela, se kterými jsme si to moc užili. Dělali jsme společně pizzu, hráli deskové hry a ráno nám připravili tradiční snídani. Bylo to vynikající. V pátek odpoledne jsme se všichni společně vydali na farmu, kde jsme strávili zbytek víkendu. Všechno jsem si tam moc užila: duchovní program, jídlo, deskové hry, fotbal, výlet… Jsem ráda, že jsem měla šanci tam jet a dozvědět se zase něco nového. Díky!